BlauwBloed--overlayTop BlauwBloed--overlayBottom BlauwBloed--overlayHeader BlauwBloed--overlayLeft BlauwBloed--overlayOrange Icon--npo Icon--EO Icon--tag Icon--search Icon--menu Icon--close Icon--image Icon--photo Icon--audio Icon--video Icon--play Icon--instagram whatsapp instagram-with-circle Icon--mail twitter twitter-with-circle facebook facebook-with-circle Icon--rss clock

Prinses Laurentien start campagne tegen voedselverspilling

Prinses Laurentien heeft dinsdag de eerste koelkaststicker geplakt bij de start van een duurzaamheidscampagne. Haar Missing Chapter Foundation en supermarktketen Lidl lanceerden er het platform Optimaal.nl. Dat moet mensen beter bewustmaken van voedselverspilling.

Een belangrijk actiepunt is de temperatuur in de koelkast bij mensen thuis. Voedsel blijft het langst goed als de koelkast op vier graden staat. Door stickers weg te geven met die boodschap, denkt Lidl haar klanten hiervan bewust te maken.

Prinses Laurentien, directeur van de Missing Chapter Foundation, had de eer de eerste sticker te plakken in Huizen. Haar stichting vraagt kinderen mee te denken over maatschappelijke dilemma's.

De prinses vertelde trots over de stickeractie. "Dit laat zien hoe gelijkwaardig kinderen zijn aan volwassenen, door met zo'n voorstel te komen. Met het uitlichten van deze actie gaan mensen hopelijk meer nadenken over vervolgacties om voedselverspilling tegen te gaan."

Behalve de tip over de koelkasttemperatuur staan op de website Optimaal.nl allerlei tips en recepten om ervoor te zorgen dat er minder eten en drinken wordt weggegooid.

Bron: ANP

Meer over

Dit artikel zit in de dossiers: