BlauwBloed--overlayTop BlauwBloed--overlayBottom BlauwBloed--overlayHeader BlauwBloed--overlayLeft BlauwBloed--overlayOrange Icon--npo Icon--EO Icon--tag Icon--search Icon--menu Icon--close Icon--image Icon--photo Icon--audio Icon--video Icon--play Icon--instagram whatsapp instagram-with-circle Icon--mail twitter twitter-with-circle facebook facebook-with-circle Icon--rss clock

Run op jurkje van prinses Charlotte

Het Spaanse familiebedrijf M&H is overspoeld met bestellingen uit de hele wereld voor jurkjes die identiek zijn aan het exemplaar van het Britse prinsesje Charlotte. De kledingmaakster komt echter stof tekort om aan de grote vraag te voldoen. Ze heeft genoeg stof voor slechts twintig exemplaren.

De zes maanden oude Charlotte draagt het roze jurkje op foto's die Kensington Palace vorige week vrijgaf. Een paar dagen later meldde Hello! Magazine dat het bloemenjurkje van het Spaanse merk M&H nog geen geen 30 euro kost. Eigenaresse Margarita Pato: "Zelfs het grootste reclamebureau ter wereld kan deze response niet bewerkstelligen. Het is ongelooflijk."

Zelf zag ze dat Charlotte het jurkje droeg toen de foto's verschenen in het Spaanse tijdschrift Hola. ''In Spanje is de vraag gestegen, maar in Engeland is meer sprake van een revolutie'', zegt de 62-jarige oprichtster van het kinderkledingmerk.

Probleem

De winkel is volgens persbureau Reuters niet van plan de productie op te voeren, omdat er nog maar tien meter over is van de stof die in het bloemenjurkje is verwerkt. ''Ik heb een enorm probleem. Ik heb een enorme wachtlijst, maar nauwelijks stof. We kunnen het jurkje alleen in andere stoffen leveren, maar niet in deze."

Pato opende M&H (de letters staan voor 'moeder en kind') in 2009 in Valladolid. Ze opende later winkels in Madrid, Valencia en Sevillla. Pato is niet van plan de prijzen te verhogen op basis van de overweldigende vraag naar de kleding. ''Ik word niet gedreven door geld. Wat ik tot nu heb verdiend is voldoende."

Bron: ANP

Meer over

Dit artikel zit in de dossiers: