Navigatie overslaan

Gratis inloggen

Praat mee op onze sites, beheer je gegevens en abonnementen, krijg toegang tot jouw digitale magazines en lees exclusieve verhalen.

Door in te loggen bevestig je dat je de Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring van de EO hebt gelezen en begrepen.

Hulp nodig?

Check de veelgestelde vragen.

NPO Start
Uitgelichte afbeelding

Prins Charles onthult zijn eigen duurzame kledinglijn

13 november 2020 · 11:25

Update: 5 juni 2025 · 09:53

Prins Charles heeft donderdag zijn eigen duurzame kledinglijn onthuld. De kledinglijn, die werd ontworpen door studenten uit het Verenigd Koninkrijk en Italië, werd deels gefinancierd door de liefdadigheidsinstelling van de prins.

Charles liet weten onder de indruk te zijn van de vaardigheden van de ontwerpers. "Ik ben enorm onder de indruk van de inzet, ideeën en de visie van de ambachtslieden uit het Verenigd Koninkrijk en Italië", aldus de prins. "Hopelijk hebben zij hier dingen geleerd over duurzame benaderingen voor het ontwerpen en maken van kleding, die zij in hun verdere carrière kunnen toepassen."

De luxe kledinglijn bestaat in totaal uit achttien kledingstukken, waarvan tien voor vrouwen en acht voor mannen. Overigens komen de hoge prijzen van de collectie de prins wel op commentaar te staan. Het goedkoopste item uit de collectie kost namelijk 395 pond (zo'n 438 euro), en het duurste 1295 pond (zo'n 1438 euro).

Daarmee sluit de lijn wel aan op de duurzame mindset van de prins. Hij gelooft zelf heilig in het motto "koop eenmaal, koop goed". Hij koopt zelf kledingstukken van goede kwaliteit die hij lang kan dragen, vertelde hij in Vogue. Dat lijkt Charles nu ook te hebben doorgevoerd in zijn kledinglijn.

instagram

De weergave van Instagram vereist jouw toestemming voor social media cookies.

Toestemmingen aanpassen

Bron: ANP / Foto: @clarencehouse

Afbeelding van deze persoon
Meer over deze royalCharles Philip Arthur George
Charles Philip Arthur George

Meest gelezen

Lees ook

Mis niets van Blauw Bloed

Meld je aan voor de gratis nieuwsbrief. Je ontvangt eens in de twee weken een persoonlijke nieuwsbrief vol royaltynieuws, tips en exclusieve content in je inbox.

Lees onze privacyverklaring.