Ga naar submenu Ga naar zoekveld

Britse tabloid moet op voorpagina excuses aan Meghan aanbieden

5 maart 2021 · Leestijd 2 min

De Britse krant Mail on Sunday moet op de voorpagina in een verklaring excuses aanbieden aan Meghan. Dat is het gevolg van een door de hertogin van Sussex gewonnen rechtszaak tegen de krant. Dat heeft het hooggerechtshof vrijdag bepaald, zo meldt persbureau PA.

Vorige maand boekte Meghan een belangrijke overwinning in een proces tegen ANL, de uitgever van de Britse tabloid, toen de rechter vaststelde dat met de publicatie van de veelbesproken brief van Meghan aan haar vader Thomas Markle in 2018 door de krant inderdaad haar privacy werd geschonden.

Eerder deze week eiste Meghan een schadevergoeding van zo'n 1,5 miljoen pond (1,75 miljoen euro) en een rectificatie met excuses. Ook wilde ze dat de uitgever de proceskosten van 750.000 pond terug zou betalen en dat de krant alle kopieën van Meghans brief zou vernietigen of aan haar terug zou geven.

Bron: ANP

Lees meer over

Hertogin Meghan

Misschien ook wat voor jou

Blauw Bloed nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke vrijdag het laatste royaltynieuws in je mailbox.

E-mailadres

Lees ook onze privacyverklaring.

--:--