Ga naar submenu Ga naar zoekveld

Zweedse prins Carl Philip lanceert nieuw designmerk

12 november 2020 · Leestijd 2 min

De Zweedse prins Carl Philip beleeft donderdag een bijzondere dag. Hij treedt samen met collega-ontwerper Oscar Kylberg naar buiten met een nieuw design- en lifestyle-merk: NJRD. "Met een focus op Scandinavisch designerfgoed, minimalisme, functionaliteit en grafische details", aldus de bekendmaking.

De 41-jarige Carl Philip, die zich als designer presenteert onder de naam Carl Philip Bernadotte, is opgetogen. "Vandaag is een bijzondere dag voor ons! We slaan nieuwe wegen in met de lancering van NJRD", aldus de zoon van koning Carl Gustaf. Bijzonder ook omdat Nordic Nest, dat wereldwijd Scandinavisch design verkoopt, het nieuwe merk omarmt en op de markt zal brengen. 'Vanaf het eerste moment bereiken we meer dan zeventig landen."

Op de sociale media van Nordic Nest zijn de eerste ontwerpen van Carl Philip en Oscar Kylberg te zien. De eerste collectie bestaat uit getufte en geweven tapijten, een serie serviesgoed in vier kleuren en zachte plaids gemaakt van gerecycled katoen.

Lees verder onder de post.

De weergave van deze post vereist jouw toestemming voor social media cookies.

Toestemmingen aanpassen

Onder de naam Bernadotte & Kylberg hebben beide ontwerpers sinds 2012 al voor veel merken producten ontworpen. Het eerste gezamenlijke project was de stijlvolle serie schalen voor de Gustavsbergs Porslinsfabrik, genaamd "Svenska djur" (Zweedse dieren). Voor het Zweedse merk A-One hebben de twee vele collecties dunnere donsjassen ontworpen.

Bron: ANP

Lees meer over de royals

Misschien ook wat voor jou

Blauw Bloed nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang eens in de twee weken een persoonlijke nieuwsbrief vol royaltynieuws, tips en exclusieve content in je inbox.

E-mailadres

Lees onze privacyverklaring.

--:--