Ga naar submenu Ga naar zoekveld

Prins Harry klaagt twee Britse kranten aan om telefoonhack

5 oktober 2019 · Leestijd 1 min

De Britse prins heeft een rechtszaak aangespannen tegen The Sun en de Daily Mirror. De kranten hebben zijn telefoon gehackt en illegaal zijn voicemailberichten beluisterd, beweert Buckingham Palace.

Een woordvoerder van Newsgroup Newspapers, het moederbedrijf van The Sun, bevestigt dat de hertog van Sussex een aanklacht heeft ingediend. "We hebben op dit moment geen commentaar", luidt de reactie.

Eerder deze week diende de hertog van Sussex ook al een aanklacht in tegen de Mail on Sunday. Die krant had namelijk een privébrief van Harry's vrouw Meghan aan haar vader gepubliceerd zonder toestemming. Ook het moederbedrijf Associated Newspapers werd aangeklaagd, omdat het mediabedrijf volgens de Sussexes bezig is met een campagne "om valse en opzettelijk denigrerende verhalen" over hen te verspreiden. Ook de genoemde brief valt daaronder.

Bron: ANP 

Lees meer over

Prins Harry

Misschien ook wat voor jou

Blauw Bloed nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke vrijdag het laatste royaltynieuws in je mailbox.

E-mailadres

Lees ook onze privacyverklaring.

--:--